[O2] "Trzymające" hamulce z przodu...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KyLo
    Classic
    • 2008
    • 37

    [O2] "Trzymające" hamulce z przodu...

    mi oprócz oświetlenia zegarów zgasły też diody podświetlające otwieranie szyb i pokręteł trzech jak pojechałem do jakiegoś elektryka to chciał na cały dzeń żebym samochód jemu zostawił nic z tego mówię i sam sobie zrobiłem rozebrałem wyłącznik świateł luźny jeden przewód dokręciłem i oki
  • fernando
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1890

    #2
    [O2] "Trzymające" hamulce z przodu...

    Proszę o pomoc. Rozwijając problem zawarty w temacie, trzeba użyć naprawdę dużej siły, żeby obrócić koło, gdy samochód jest podniesiony. Zdecydowanie trzymają klocki i nie wiem, czy to tłoczki są do wymiany, czy może być jakaś inna przyczyna.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      W sumie to masz w miare nowe auto i nie powinno byc takich problemow. Rozwiazaniem bedzie rozebranie zaciskow przeczyszczenie ich i poskladanie tego wszystkiego. Przy okazji mozna tez zmienic plyn hamulcowy i powinno byc wszystko OK.

      A czy po jezdzie jak praktycznie nie hamujesz przednie kola sa cieple?
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        #4
        Maicroft, dzięki za szybką odpowiedź. Czyli jednak trzeba będzie rozbierać i czyścić... Płyn zmieniałem we wrześniu, ale przy rozbieraniu rzeczywiście można to zrobić, bo koszty niewielkie i niewiele więcej pracy.
        Muszę sprawdzić, jak to jest z tymi kołami (a nawet hamulcami, bo dziś założyłem już alu). Do domu dojeżdżam polną drogą, więc sie nie grzeją, ale może to wynikać z prędkości nie przekraczającej 20km/h przez dłuższy czas.

        Komentarz

        • Mach
          Rider
          • 2004
          • 349

          #5
          Zamieszczone przez fernando
          Proszę o pomoc. Rozwijając problem zawarty w temacie, trzeba użyć naprawdę dużej siły, żeby obrócić koło, gdy samochód jest podniesiony. Zdecydowanie trzymają klocki i nie wiem, czy to tłoczki są do wymiany, czy może być jakaś inna przyczyna.
          Pytanie czy masz fabryczne felgi bo jesli nie to moze masz zle dobrane ET i jest za ciasno przy zacisku.
          Moze to banalne ale spotkalem sie z takim przypadkiem... a wlasciciel nie widzial w czym problem mimo ze zacisk byl ewidentnie obtarty.
          A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

          Komentarz

          • fernando
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1890

            #6
            Zamieszczone przez Mach
            Pytanie czy masz fabryczne felgi bo jesli nie to moze masz zle dobrane ET i jest za ciasno przy zacisku.
            Moze to banalne ale spotkalem sie z takim przypadkiem... a wlasciciel nie widzial w czym problem mimo ze zacisk byl ewidentnie obtarty.
            Felgi mam niefabryczne, ale nie to jest problemem, gdy koła są zdjęte, trudno w ogóle ruszyć tarczą i jest to na pewno kwestia "trzymającego" zacisku. Chodzi mi o to, jakie mogą być tego powody i jak to usunąć (chyba, ze to zapiekły się cylinderki, ale nie powinny jeszcze)

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              fernando nie piszesz jaki masz przebieg... Co najmniej raz na 30tyś km powinno się demontować zaciski i zrobić ich gruntowne czyszczenie ( zazwyczaj robią to podczas przeglądu - miałeś to robione u siebie?). Obrócenie tarczy z przodu na zdjętym kole jest dosyć trudne nawet jak klocki nie dotykają tarczy, a zazwyczaj jest tak, że jak się zatrzymujesz ( ostatnie hamowanie ) to klocki pozostają trochę dociśnięte i to dodatkowo przyhamowuje tarczę. Musiałbyś spróbować na ostatnim odcinku aż do zatrzymania ( który pokonujesz podobno wolno ) hamować jedynie tyłem ( ręczny ), potem podnieść samochód i wtedy sprawdzić czy dalej jest tak ciężko obrócić...

              BTW: Według mnie gdyby klocki rzeczywiście tarły o tarczę cały czas to nawet przy wolnych przejazdach tarcza i klocki bardzo mocno by się nagrzewały i powinieneś to poczuć...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #8
                kowal 2002, dzięki za fachową wypowiedź! Do tej pory jeździłem na przeglądy do ASO, więc nie wiem, czy czyścili zaciski czy nie. Może jestem trochę przewrażliwiony i wszystko jest ok. Trochę mnie uspokoiłeś, bo byłem pewien, ze tarcza powinna moc się swobodnie obracać. Przeczyszczę, jak będę miał chwilę wolnego i zobaczę, czy coś sie zmieni.
                Jeszcze raz dziękówka

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  kowal 2002, Gruntowne czyszczenie zaciskow na przegladzie :lol: :lol: :lol:

                  Chyba snisz, ze jakies ASO to robi. Aby gruntownie wyczyscic zacisk to trzeba go wyjac i rozebrac, a oni co najwyzej przejada sprezonym powietrzem po klockach i tyle
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • gachul
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 852

                    #10
                    fernando, nie chce Cie martwic ale teoria kolegi Kowal jakos do mnie nie przemawia.... a jak miales podniesiony samochod do oczywiscie był na luzie ?
                    gachul

                    czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum

                    Komentarz

                    • fernando
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1890

                      #11
                      gachul, rzeczywiście jestem amatorem, ale auto było na luzie :lol:
                      Maicroft, też mi się tak wydaje. Z drugiej strony przy przebiegu 60 tys. chyba i bez czyszczenia nie powinny się zapiekać.

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        kowal 2002, Gruntowne czyszczenie zaciskow na przegladzie :lol: :lol: :lol:

                        Chyba snisz, ze jakies ASO to robi. ...
                        Robi !!! Auto-Serwis MARAN ( ASO SEAT Wa-wa ), rozbiórka, szczotkowanie, przedmuchanie pow., i smarowanie bez żadnego jęknięcia, czy proszenia się o to. I żeby nie było, że robią to tylko na papierze, to cały czas możesz stać przy samochodzie i patrzeć im na ręce...

                        BTW. Na przeglądzie czyszczą też przepustnicę ( wyciągają ją i myją na zewnątrz auta ) wszystko w cenie ( zresztą bardzo rozsądnej jak na ASO )...

                        Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...

                        BTW2 :diabelski_usmiech : Nawet "na luzie" wystepują całkiem konkretne opory układu napędowego ( 2x przeguby, mechanizm różnicowy, co najmniej jeden wałek w skrzyni biegów a wszystko w oleju ). O ile tylne koło, po rozruszaniu klocków, po zakręceniu ręką, wykona kilka/kilkanaście obrotów, to przednie najwyżej kilka ( może 2-3 obroty )...
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          #13
                          Zamieszczone przez kowal 2002
                          to przednie najwyżej kilka ( może 2-3 obroty )
                          Widzisz, problem w tym, ze moje się jednak blokuje i da się zakręcić tylko po użyciu sporej siły... Sam nie wiem, czy coś jest niehalo, czy tak ma być.

                          Komentarz

                          • kjedi
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 282

                            #14
                            Panowie, w mojej instrukcji wyczytałem o tym że niektóre typy dwójki mają system hamujący na podjazdach aby nie trzeba było zaciągać ręcznego. Jestem laikiem ale może to to, po przechyle bydlę myśli że jest na podjeździe?
                            Pozdr

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              kowal 2002, dobrze że napisałeś co się kryje pod "gruntownym czyszczeniem" tylko nie wiem po co do tego demontować zacisk :?:
                              Zamieszczone przez kowal 2002
                              Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
                              jeśli ten warsztat ma autoryzację Seata to czemu tam nie jeździsz? przecież gwarancji w tym przypadku nie tracisz.

                              A teraz w temacie:
                              fernando, tak jak napisałeś jesteś amatorem (bez obrazy) więc jakiekolwiek wróżenie nie ma sensu ponieważ nie potrafimy tu nawet określić czy ten problem rzeczywiście ma miejsce. Jesteś z wawy więc jaki masz problem podjechać na spota? Podniesiemy auto i się sprawdzi czy ciężko się koło kręci czy normalnie
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                ...
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                Na razie wszystko robię w ASO Skoda, ale jak tylko minie gwarancja wracam do MARAN-a ...
                                jeśli ten warsztat ma autoryzację Seata to czemu tam nie jeździsz? przecież gwarancji w tym przypadku nie tracisz.
                                Wiem, ale zawsze przy przeglądzie dokładam listę w rodzaju: To chodzi ciężko, to chodzi za głośno, tu coś stuka itd. W sumie same pierdułki, ale czasem nawet ASO Skoda coś naprawi, a przy okazji wszystko mam "na piśmie" jakby się nagle tydzień po gwarancji okazało, że to jednak było "poważne uszkodzenie"...

                                Sorry za OT ops:
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • gachul
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 852

                                  #17
                                  fernando, i jak tam sprawa...cos sie wyjasniło??
                                  gachul

                                  czarniutka dwulitrowka combi elegance...była...jest... dwa litry brąz mocca combi platinum

                                  Komentarz

                                  • fernando
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1890

                                    #18
                                    Nie miałem czasu nic grzebać. Może w końcu pojawię się na spocie, jak sugeruje Grzesiek, bo od bardzo dawna się wybieram, a teraz mam dodatkową motywację
                                    A będzie nadworny Perfect Servisman za tydzień? :wink:

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Zamieszczone przez fernando
                                      A będzie nadworny Perfect Servisman za tydzień? :wink:
                                      hehe zawsze jest



                                      oprócz wtedy kiedy mnie nie ma :wink:
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      Pracuję...